Перейти к содержимому
Razor

Хакинг Sonic the Hedgehog 4

Рекомендуемые сообщения

Хотелось бы узнать можно ли убрать эту адскую улыбку с лица Соника в WiiWare версии?

можно, если у тебя есть архиватор для текстур

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
можно, если у тебя есть архиватор для текстур

Какого формата текстуры в WII версии?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Какого формата текстуры в WII версии?

Ты реально поставил себе цель стереть эту улыбочку с лица Соника? ^_^

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Ты реально поставил себе цель стереть эту улыбочку с лица Соника? ^_^

Да

Как открыть образ WiiWare?

Изменено пользователем 12bb

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
ArtMoney рулит!

Super_Egg_Station.jpg

Если не трудно, предоставь инструкцию

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Читеры? О_0 Это не есть честно и благородно со стороны уважающего себя соникфана. :nyam:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Читеры? О_0 Это не есть честно и благородно со стороны уважающего себя соникфана. :nyam:

 

Согласен!

Но я же прошел на консоли всю игру со всеми изумрудами sl;)

Теперь можно и похакать)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Да

Как открыть образ WiiWare?

Тупо ВинРАР пробовал?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Итак, большие новости! В Сонике 4 научились изменять уровни!!!

Для этого была создана программа Sonic 4 - Level Editor. Она может пока что только изменять расположение колец на уровнях, но это только начало! Автор обещает доработать ее! :nyam:

 

Видео!!!

 

Цитирую пост с Sonic Retro. В нем автор описывает процесс изменения уровней в Xbox 360-версии. Для Wii такого пока нет, к сожалению.

Чтобы сделать это для Wii, мы должны научиться перепаковывать APP файлы. Если кто-то владеет такой информацией, дайте мне знать.

 

It is true that this community always pursue for the most inimaginable things. It has been like this since the first Sonic 2 prototype have been discovered by Simon Wai, back in 1998. Such discovery unleashed a new wave of possibilities, and made us become one of the communities with the most technical prowers. It is also true that, after many years of research, we have been able to fully understand the inverse-enginery of the classic Sonic games. After many years as well, we have been able to get ahold of many Sonic games prototypes... except this time, we have been able to acquire the beta version of a Sonic game prior to the game's actual release.

 

A new age has been born.

 

Upon an extensive research, I've been able to figure out how the game data is stored, and how the game access such data. The game is now pratically wide open, and, just like we saw happenning with it's predecessors, Sonic 4 will too be hacked.

 

In order to do so, you'll need these:

 

wxPirs;

 

QuickBMS;

 

This QuickBMS script;

 

AMB Tools;

 

Cri Tools;

 

Sonic 4 - Level Editor;

 

...and yeah, the game itself, of course.

 

I would say a Hex Editor as well, but since we are in the Techmembers Loundge, I assume you already have one readly available, so I'll ignore this step.

 

 

 

As you may have noticed, the game comes packed in a container file, which is a format that is used for most Xbox 360 apllications.

 

First, extract the game's content using wxPirs.

 

Now, open QuickBMS and select the CPK script. We will use this script to unpack the data.cpk file. The CPK format is a default CRI Middleware container. Technically, it could be pretty much extracted with CRI Tools, however, this Sonic 4 data.cpk has it's label variables wrong, so CRI Tools can't extract it. It can be fixed in a Hex Editor though so the extraction can be done using CRI Tools, but I'll not disclosure this right now.

 

After the proccess, we will end up with the raw game files. The folders are conveniently organized as zones and/or what they represent, so this make our job easier.

 

The folders structure is as follows:

 

GZONE#
BOSS
	BOSS0#.AMB;Self explanatory much.

DECO
	DECO_ZONE#.AMB;Zone expecific decorations. In the case of SPLASH HILL ZONE, waterfalls, bushes, sunflowers, shiny spots.

EFF
	EFF_ZONE#.AMB;Zone expecific effects, live grass pulling out of the grassy path when walking.

ENE
	ENE_$NAME$_MDL.AMB;Badnik 3d model
	ENE_$NAME$_MTN.AMB;Badnik animations
	ENE_$NAME$_TEX.AMB;Badnik texture

GMK
	GMK_$NAME$_MDL.AMB;Level expecific gimmick 3d model
	GMK_$NAME$_MTN.AMB;Level expecific gimmick animations
	GMK_$NAME$_TEX.AMB;Level expecific gimmick texture

MAP
	ZONE#_ATTR.AMB;Collision attributes.
	ZONE#_M.AMB;Level block mappings. The tiles mappings and collisions are done using 3D models.
	ZONE#_M_M.AMB;Useless
	ZONE#_M_V.AMB;Useless
	ZONE#_T.AMB;The level "tiles", or textures
	ZONE#BOSS_MAP.AMB;BOSS ACT Level Data
	ZONE#E_MAP.AMB;(Ending)
	ZONE#1_MAP.AMB;ACT 1 Level Data
	ZONE#2_MAP.AMB;ACT 2 Level Data
	ZONE#3_MAP.AMB;ACT 3 Level Data

MAPFAR
	ZONE#;Stages' backgrounds
	ZONE##_MAP.AMB;ACT expecific backgrounds, if applicable.

 

 

As you can see, the most important data is stored in these AMB files. Thanks to PolygonJim's notes, I was able to understand the format, and I was then able to write a fully functional app that is able to extract the files for modification, and rebuild them afterwards for insertion in the game. And this hacking utility happens to be the AMB Tools. This is a little low down on how to use it. There are two options: you can either unpack an existing file or you can repack a previously unpacked file. I didn't go further and add a builder because the game uses many references inside the files, so building a package from scratch wouldn't have much use. Upon Unpacking an AMB file, a new folder will be created in the same directory of the AMB file in question, with all the extracted content. The program will output a XML file. This XML file is what holds the original AMB file references, so you can repack the new content, and the game will accept it. To repack, you will be prompted to select a XML file that contains AMB file references. To repack, replace the old content with the new one, making sure they have the same file names. If for some reason the program don't find the files with the same names, it will warn you, so don't worry. The new repacked AMB file will be outputted in the same folder of the XML file.

 

CRI Tools will be used to repack the data folder back into data.cpk. You don't need to change any parameters. Just go with the default values, and the game will recognize the content.

 

And now, Sonic 4 - Level Editor. This is still very early, it's in alpha stage, but I plan to someday make it a fully featured hacking utility. To use it, you'll need to first extract the content of the ZONE##_MAP.AMB of your preference. Currently, it can only load and show and edit the rings layout data. The Ring layout information is contained in the .RG file. Upon extensive research, I've been able to figure out the rings, objects, decorations and level layouts data. Unfortunately, the level mappings are done using 3d models. The model format is similar (or the same) to the one used in Sonic Unleashed PS360. Link knows the format pretty well, since he was able to convert the Sonic Unleashed PS360 models to be used on GMod. If I could learn from him how the format works, will be able to make a editor that is able to grab all the data on the fly, so it will be able to create a exact presentation of how things will appear in game, since most of the data (objects, enemies) are 3d models. To use the program, load a Ring Layout file. It will be able to display the ring data as it appears in the game. Just click on a ring and drag it to change it's position, click once on the empty canvas to add a new one, or double-click a ring to delete it. Pretty straightforward. After making the desired changes, save it, then repack it using AMB Tools, replace the new ZONE#_MAP.AMB with the old one, repack everything with CRI Tools, and test the changes!

 

To run the game, just place the raw files on a USB storage device, or whatever you use to use data on your J-TAGged 360, and open the game's default.xex with XeXLoader or XeXMenu. By running the game as .xex, it runs as trial, but apparently there is a way to unlock it, even though I haven't tested it yet, which happen to be by using xm360. If everything else fails, you can just rebuild the entire container using wxPirs again.

 

Later today I'll disclosure the game's data formats, such as rings layouts, objects layouts, decorations layouts, levels layouts, attributes, etc. Because now is 4:30am, and I'm deadly tired.

 

Also, I would like to ask of you people to keep this information private, until the actual release of the game, since we can't afford to make them changes all the formats all over again just because they have been cracked, and making all these unslept nights worthless.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Итак, большие новости! В Сонике 4 научились изменять уровни!!!

С одной стороны хорошо - будут новые уровни. С другой - может быть открыт путь к читерству, так как можно себе наставить тысячу колец, собрать их все, пройти уровень и получить нечестно первое место в таблице лидеров.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
ArtMoney рулит!

Super_Egg_Station.jpg

 

 

Итак, большие новости! В Сонике 4 научились изменять уровни!!!

Для этого была создана программа Sonic 4 - Level Editor. Она может пока что только изменять расположение колец на уровнях, но это только начало! Автор обещает доработать ее! :)

 

Видео!!!

 

Цитирую пост с Sonic Retro. В нем автор описывает процесс изменения уровней в Xbox 360-версии. Для Wii такого пока нет, к сожалению.

Чтобы сделать это для Wii, мы должны научиться перепаковывать APP файлы. Если кто-то владеет такой информацией, дайте мне знать.

5(

А не проще-ли просто скинуть в тему ссылку с SR, нэ?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Если кто-то владеет такой информацией, дайте мне знать.

Я владею такой информацией.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
:)

А не проще-ли просто скинуть в тему ссылку с SR, нэ?

 

Вот ссылка

Но картинка не с той темы, я сам заскринил.

 

Я владею такой информацией.

 

Написал в PM.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Если кто-нибудь умеет убирать обьекты с уровней в S4 отпишитесь пожалуйста!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
0ad95abd7b09t.jpg

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Трололо. Если приглядеться, ясно, что фейк.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
0ad95abd7b09t.jpg

А ссылочки не найдётся?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Its real fake!Около показателя жизней должно быть ИМЯ)))

  • Лол 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Я против хакинга этого соника.А в чём смысл?Игра и так великолепна!

  • Лайк 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Я против хакинга этого соника.А в чём смысл?Игра и так великолепна!

Ты правда думаешь, что тебя будут слушать?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Ты правда думаешь, что тебя будут слушать?

 

Зачем ЦИСу хакать 4 соника?Им это не нужно,просто у ребят Ретро все мозги написаны по дизасемблу,и им не надоело хакать. И какой в этом толк???

  • Лайк 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
VKhIu.png

у кого нить получилось увидеть его в конце?

а то чё то всё ни как не получается не тратить колец на последнем уровне...

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
у кого нить получилось увидеть его в конце?

а то чё то всё ни как не получается не тратить колец на последнем уровне...

Получалось.

Потому что не надо заморачиваться с сохранением колец на последнем уровне. Хоть все их там растеряй. Для того, чтобы увидеть в концовке Супер Соника надо просто собрать ВСЕ кольца, что есть в финальной заставке.

Изменено пользователем 7 Chaos Emeralds

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Я против хакинга этого соника.А в чём смысл?Игра и так великолепна!

 

Странный у тебя довод :) Что же выходит, раз других соников хакают, то значит они плохие?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

может он считает что другие уже устарели,

а этот пока что нет?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Я против хакинга этого соника.А в чём смысл?Игра и так великолепна!

Ну потом-то она всё равно рано или поздно надоест в первоначальном виде:)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
может он считает что другие уже устарели,

а этот пока что нет?

 

Чё???

Если чесно,ты прав!

Повторяю:я против хакинга!!!И-то 4 соника

Изменено пользователем K.T.H

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу

×